4.12.13 Karkulaisia ja pesusieniäSaavuin tallin pihaan ja mitä oikein näinkään?! Hieraisin silmiäni ja katsoin uudelleen. Kukapa muukaan siellä seisoi, kuin Bansku heinäpaalilla syömässä. Menin taukohuoneeseen puolijuoksua ja huudahdin siellä istuville Sussulle, Metelle ja Jullelle:
- Bansku seisoo tuolla pihassa heinää syömässä!
- Mitä!? tytöt huusivat yhteen ääneen.
Menimme kaikki takaisin ulos ja siellähän se poni vieläkin seisoi. Tällä kertaa vieressä nökötti myös Monni. Oli tietysti matkinut kaveriaan!
- Okei, tää on suunnitelma: Nadja ja Mette ottaa Banskun kiinni, nii mä ja Julle otetaan kohteeksemme Monni,
Sussu suunnitteli ja teimme työtä käskettyä.
Hiivimme varovasti Meten kanssa kohti Banskua kumminkin puolin. Minä vasemmalta ja Mette oikealta. Bansku huomasi aikeemme ja lähti karkuun. Juoksimme Meten kanssa perässä.
- Oota mä käyn hakee porkkanan rehuvarastosta, sanoin ja marssin pikakävelyä talliin.
Tulin takaisin kaksi porkkanaa kädessä ja viheltelin. Bansku huomasi porkkanat heti ja ravasi täyttä vauhtia luokseni. Kun se mussutti omaa porkkanaansa otin sen otsatukasta kiinni. Mutta tämä ponihan ei aikonut luovuttaa näin helposti! Se nappasi toisen porkkanan kädestäni ja kiskaisi itsensä irti. Sitten se juoksi ärsyttämään Monnia, joka ei ole vielä saanut porkkanaa.
- Mä käyn hakeen ponien riimut tallista, Julle sanoi ja juoksenteli talliin.
Hän antoi minulle Banskun riimun ja otti itselleen Monnin riimun. Nyt tämä varmasti onnistuisi paremmin! Otin heinäpaalista heinää ja houkuttelin ponit luokseni tyttöjen kanssa. Annoin Banskulle ja Monnille heinät. Nappasimme ne riimuihin ja talutimme talliin.
- Saatte nyt olla hetken täällä, kun me tarkistetaan aitaukset, Julle sanoi hieman närkästyneenä poneille.
Ne hirnahtivat hieman kujeilevasti ja katsoivat toisiaan.
- Ettekä sit yritä sillä välin mitään! ärähdin.
Kävelimme kakkos tarhan luokse. Tarkistimme ensimmäisenä portin.
- Jonkun pitää mennä tonne sisälle leikkimään ponia, Sussu sanoi.
Kaikki katsoivat tarhaa hieman ällöksyen. Se oli täysin mudan peittämä. Ponien kaviot upposivat mutaan kokonaan, kun ne kävelivät.
- Kivi, paperi, sakset? Julle ehdotti.
- Käy mulle! Tehäänkö silleen, et minä ja Sussu tehään kahestaan ja sit Mette ja Julle tekee kahestaan. Häviäjät tekee sen sit vielä kahestaan ja kummankin pelin hävinnyt menee tonne, ehdotin.
- Okei, Sussu sanoi ja aloimme arpoa.
- Kivi, paperi, sakset! minä ja Sussu sanoimme. Sussu voitti kirkkaasti.
- Hihi! Tässä taas todistetaan mun hyvä tuuri, Sussu kikatteli.
- Kivi, paperi, sakset! Julle ja Mette arpoivat.
Mette hävisi sen erän.
- Kivi, paperi, sakset! minä ja Mette arvoimme.
Mette näytti sakset ja minä paperin.
- No voi kakka! huokasin.
Menin sisälle mudan peittämään tarhaan ja kyykistyin noin metrin korkuiseksi. Katselin ja kokeilin, olisiko mitään paikkaa karata. Kiersin tarhaa ja näin kohdan, jossa maa oli hieman matalammalla, kuin muualla.
- Tästä ne ois voinu mennä, ilmoitin muille tytöille, jotka yrittivät piilotella nauruaan.
Menin ulos tarhasta ja upposin nilkkaani myöten mutaan. Silloin kaikki kolme tyttöä repesivät täyteen nauruun.
Kahlasin kuiville mudasta ja menin täyttämään Sussun kanssa maakuoppaa.
Menin sisälle talliin. Kuoppa oli saatu onnistuneesti täytettyä ja ponit viety takaisin tarhaan. Mietin mitä voisin tehdä ja menin varustehuoneeseen. Etsin sieltä käsiini Banskun varusteet. Ne olivat hieman likaiset, joten päätin puhdistaa ne huolella. Otin satula saippuan hyyllyltä ja menin pesariin. Purin suitset osiin. Kastoin sienen saippuassa ja aloin hinkata varusteita puhtaiksi. Siinä oli hommaa, mutta pian olin saanut omasta mielestäni jokaisen kohdan saippuaan ja aloin huuhdella. Suihkuttelin saippuat pois ja kokosin suitset vaivalloisesti kokoon. Vein ne takaisin omalle paikalleen ja lähdin kohti kotia.
Nadja & Bansku 3HM
// Hah :DD Aivan ihana tarina! Ja jo toinen tän päivän aikana. Herrane aika sä oot alottanut aktiivisesti Tykkäsin tarinasta ja käytit ihanasti muutakin porukkaa taas. Saat jälleen sen 4hoitopistettä ja pääset tasolle 2! Nyt sulla on sitten valtuudet kavuta Banskun selkään ja ratsastaa sillä itsenäisesti. Esteitä et vielä saa mennä, etkä maastoilla, mutta sileällä meno onnistuu Piirtelenkin sulle mahdollisesti jonkun spessun kun ekana kakkostason saavutit! - Sussu