Metsäkeijun Ratsastuskoulu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Metsäkeijun Ratsastuskoulu

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Dyan Feel Good "Dyan"

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Dyan Feel Good "Dyan" Empty Dyan Feel Good "Dyan" La Syys 21, 2013 1:54 am

Sussu

Sussu
Admin

Dyan Feel Good "Dyan"
Lämminverinen ravihevonen, ruuna
Ruunikko, 158cm
HeB, 80cm
Hoitaja; 

Hoitajahistoria: 
Mette 29.11.2013-20.01.2014

Hoito-ohjeet:
- Ratsastaessa jännesuojat eteen, hivutussuojat taakse
- Talvisin yli -10 asteen pakkasella toppaloimi
- Talvisin yli -18 asteen pakkasella fleeceloimi toppaloimen alle
- Talvisin klipattu
- Ratsastaessa aina raippa mukaan
- Jos ratsastuksen jälkeen kesäisin hikinen, sieni/letkukastelu

Viimeinen muokkaaja, Sussu pvm Ma Tammi 20, 2014 10:29 am, muokattu 2 kertaa

https://metsakeiju.palstani.com

2Dyan Feel Good "Dyan" Empty Vs: Dyan Feel Good "Dyan" Pe Marras 29, 2013 10:42 am

Mette

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Heräsin kun herätys  puhelimessani soi soi illalla kun olimme muuttaneet eilen illalla Metsiksen lähelle ja olimme ajaneet jotain 159km.Mietin hetken miksi piti herätä näin aikaisin kun näin huoneeni ilmoituksen jossa luki:Huomenna mennään Metsäkeijuun hoitamaan Dyania.Olin innoissani ja juoksin vessaan yläkerrasta menin alas ja meinasin tippua rappuset alas kun oli niin innoissani.Vessassa harjasin hampaat ja söin 2 leipää ja jogortin join myös teetä.Menin kiskomaan kampeet ja kun ne olivat päällä pyöräilin Metsäkeijulle.Metsäkeijun pihassa näin Jullen ja Viuhtin.Katsoin heidän este tuntia ja menin talliin jossa oli aika paljon porukkaa.Tallissa oli isoja ja pieniä.Menin hakemaan päitset ja riimun-narun ja käppäilin tarhoille jossa ukko oli.Rapsutin Dyanin korvaa ja sanoin ukkelille:Moikka kaveri mitä sinulle kuuluu?Dyan vain hörisi koko ajan talutin ukkelin talliin ja menin sen karsinan luokse.Laitoin Dyanin karsinaan ja joku pikkuinen tuli kiskomaan minua paidan helmasta.Otin harjapakin ja menin harjaamaan Dyanin.Kun laitoin sille maastoon suojat ettei sille käy mitään maastossa se nosti jalkaa koko ajan joka oli aika vaikea laittaa suojat je laitoin sitten lopuksi fleecen ja menin taluuttamaan sitä maastoa kohti monikin katsoi:minne tuokin tyttö oikein vie tuota ruunaa?Yksi tyttö kysyi:"Voinko ratsastaa tuolla hevosella?"Vastasin:"Et voi kun en omista hevosta."Tyttö silitti Dyania ja jatkoimme matkaamme maastoon.Maastossa otimme muutaman laukka pätkän ja menin takaisintallille päin ja kun maneesista Julle tuli pois niin menin sen jälkeen itse taluttamaan Dyania.Sitten otimme ravia ja laukkaa.Menin viemään ruunaa tallille päin ja silloin Viivi meni maneesille päin.Dyan ja Sofia hörisi ja hirnui toisilleen.Tallissa oli vieläkin väkeä ja en meinnannut saada Dyania karsinaan ison joukun takia karsinassa otin suojat tajusin että yksi taka suoja puuttuu ja menin etsimään sitä se oli tallin edustalla.Vein sen talliin ja otin muutkin suojat pois ja harjasin suojat.Otin myös fleecen pois ja harjasin.Menin juoksuttamaan Dyanin ja tallissa katsoin missä kunnossa oikein olikaan ruunan varusteet ja ne oli hyvässä kunnossa.Menin karsinan luokse ja istahdin siihen eteen ja nukahdin hetkeksi ja silloin Julle tuli ja kysyi:"Aijotko koko yön nukkua siinä?"Vastasin:"En."Silloin menin ottamaan kamppeeni kasaan ja menin kotiin pyörällä.

// Hei, kiva että kirjoitit näin nopeasti ensimmäisen tarinan Smile Kirjoitusvirheitä oli melko paljon, joten muistathan oikolukea tarinat ennen lähettämistä. Pisteen jälkeen tulee välilyönti ja puheenvuorot voisit aloittaa uudelta riviltä. Esim. 
"- Moikka kaveri. Mitä sinulle kuuluu? sanoin ukkelille."  

Lisäksi rivinvälit helpottaisivat lukemista paljon Smile Saat tästä 2hoitopistettä!
 - Sussu

3Dyan Feel Good "Dyan" Empty Vs: Dyan Feel Good "Dyan" Ti Joulu 03, 2013 9:37 am

Mette

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Menin tallille siellä oli kunnon hoitaja poppoo siellä oli Viivi,Jassu,Julle ja Carpo.Menin Dyanin karsinalle kun tuli eräs uusi tallilainen tuli vastaan ja sanoi: "Moi!Oon Nadja."
Vastasin: "Moi!Olen Mette." Tyttö kysyi: "Missä Sussu on?" Vastasin: "Tuolla taukohuoneessa."
Menin sen jälkeen Dyanin karsinaan joka olikin jo luullut että menin hakemaan satulan kun minä menin kauvaksi aikaa pois mutta en ollut hakenut satulaa vaan harjat.Harjasin ukkoa ja tein siellä karsinassa kaikkea kivaa. Menin harjaamaan ukkelin harjaa ja häntää. Menin sitten katsomaan mitä olinkin jo merkannut Dyanin vihkoon ja mitä Sussu oli merkannut siellä luki talvisin klipattu ja laitoin sille sen jälkeen fleece loimen ja sen jälkeen kun olin laittanut sen menin hakemaan riimun-narua. olin hakenut sen niin laitoin sen riimun renkaaseen kiinni ja sen jälkeen menin pihalle hevonen tuli minun mukana perässä. Pihalla menin taluttamaan maastoon hevosen ja kun olin mennyt jonkin matkaa menin maneesiin ja sen jälkeen meni liikuttamaan hevosta pidemmäksi aikaa. Kun olin mennyt kentällä kouluratsastuksen tapasta mutta riimun ja riimun narun kanssa ilman ratsastajaa.Kun olimme menneet talliin menin huuhtelemaan Dyanin likaiset jalat ja sen jälkeen menin takaisin karsinaan. Kun olin taas harjannut hevosen menin katsomaan ilmoitus taulua jossa luki tunnit mutta harmi kun niitä ei ollut. Menin taas ukkelin karsinan luokse ja otimme juoksutus liinan ja juoksutin hevosta se laukkasin niin kovaa että kiskasi 1metrin aina laukan noustua. Menin sitten taas talliin ja Julle oli menossa yksäri puolelle ja minä sen jälkeen menin viemään Dyanin tarhaan ja kun se oli siellä menin takaisin tallille ja otin kamppeet ja katsoin että mitään ei jää tallille ja sen jälkeen menin autollemme päin.Koti matkalla kirjoitin tarinaa minun ja Dyanin päivästä tallilla.

// Kiva että teillä on mennyt kaikki hyvin Smile Edelleen kirjoitusvirheitä löytyy paljon ja teksti on sekavaa, joten oikolukemista suosittelen. Lisäksi enemmän kuvailua ja pystyt hyvin yhdistämään juoksuttamisen ja taluttelun, eli välissä ei tarvitsisi lainkaan tallissa käydä, vaan ensin menisit taluttelemaan ja sitten suoraan juoksuttamaan Wink Mutta harjoittelemalla kehittyy! Saat tästä 2hoitopistettä. 
 - Sussu

4Dyan Feel Good "Dyan" Empty Vs: Dyan Feel Good "Dyan" To Joulu 05, 2013 2:11 am

Mette

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Menin talliin ja siellä pihassa oli pari hevos kaverusta ja siellä oli Dyan,Aku,Väksy,Make ja Sisu ja koko tarha oli tyhjä.Menin sanomaan Sussulle ja olimme sitten aamulla poni tai no oikeastaan hevos jahdissa.

Lopulta saimme sentään Väksyn ja Sisun kiinni ja veimme ne talliin ja nuo kolme kaverusta katsoi että nytten äkkiä karkuun ennekun on kiinni. Aku,Make ja Dyan meni ravilla ja sitten kaikki juoksi maneesiin jossa ne tajusi tehneen tyhmän virheen sitten tuli Nadja ja se huusi:
"Mitä ne hevoset siellä tekee?"
Vastasin:"Ne karkasi."

Sitten Nadjakin tuli apuun Nadja sai Maken kiinni. Sussu sai lopulta nuo molemmat kaverukset kiinni ja otin Dyanin.

Veimme kaverukset talliin ja menimme katsomaan mistä ne oli karanneet ja Sussu jäi vaihtamaan lankoja sillä aikaa harjasin hoitsuni.Sanoin sille :"Mikäs tuokin oli?"
Ruuna vain hirnui. Menin taluttamaan hevostani ja sitten Nadjakin tuli mukaan.

Sitten hevoset päätti kisata niin juoksimme perässä ja rauhoittelimme hevosiamme. Sitten ne kiskaisi riimun-narut pois ja laukkasi innoissaan pois.Mutta Dyan odotteli Banskua. Menimme katsomaan minne ne oli laukannut mutta ne olivat ajatelleet mennä metsään vähäsen että niitä ei löydy mutta Dyanin pahaksi onneksi se jäi puuhun riimun-narusta ja sitten kun löysimme ne niin sitten Bansku puri riimun narua ja ilmeisesti koitti vapauttaa Dyanin jotta voisi jatkaa karku matkaa mutta lopuksi saimme hevoset kiinni.

Katsoimme hevosiemme jalat ja menin sen jälkeen ihan taluttelemaan niitä pellolle kun niille jäi yhteinen karku reissu niiden väliseksi salaisuudeksi. Mietimme Nadjan kanssa tuleekohan tuollaisia karku matkoja noiden kaverusten kanssa.Sitten menimme katsomaan ja kummatkin niin kovasti hirnui toisilleen varmaan uusi karkumatka oli mielessä. Mistä kukakin tietää. Toivoimme ainakin ettei tuollaista tulisi vähään aikaan.

Nadja sanoi: "Menen ratsastamaan Banskulla kohta."
Sanoin: "Okei on varmaan kivaa?"
Nadja vastasi "Niin on ja kysyi autatko Banskuna kanssa ja taluttaisit sitten Dyania Banskun kaverina?"
Vastasin: "Sopii mennään nytten harjaamaan hevosia."

Menin harjaamaan ruunaa ja sitten katsoin vielä varmuuden vuoksi ruunan jalkoja joissa ei ollut mittän. Sen jälkeen Bansku oli valmis ja menimme maneesiin ja talutin hevostani ja sitten Nadja olikin jo Banskun selässä. Kun he oli mennyt jonkun aikaa käyntiä otimme ravia ja sitten tamma kiihdytti niin kovasti että Nadja tippui. Nauroin ja kysyin: "Sattuko?"
Nadja vastasi: "Ei ja ens kerralla jos ratsastat laitan Dyanin menee niin kovvaa että tiput."
Vastasin: "Aha."
Sitten Nadja sanoi: "Kosto elää."

Menimme loppu käntejä ja menimme talliin ja päätimme että mietitään mitä ensi kerralla tehdään ja oltaisiin aktiivisiä tallilaisia ja päätimme uutta peltotalutus yritystä ja keksimme että menemme maastoon taluttamaan ja ehkä pellollekkin.

Menimme maastoon taluttamaan hevosia ja kummatkin oli aina valppaana että nyt menis kaverit kovasti mutta ei ne sitten kauhean kovasti mennyt ja menimme myös taas pellolle niiden kanssa ja samassa ukko alkoi piehtaroida. Sen jälkeen kun se nousi  talutimme vielä hevosia. Ympäri peltoa ja keksimme että juostaan niin kovasti kun jaksetaan ja hevoset vierellä ja sen jälkeen teimme niin. Hevoset nautti että kerrankin oli sentään kivaa että ei aina käyntiä kentällä tai pellolla taikka maastossa. Lopuksi hevoset meinasivat nukahtaa ja sen jälkeen menimme talliin ja harjasimme hevoset ja laitoin fleecet ja menin pois karsinasta ja laitoin kaikki paikoilleen ja otikn omat kamat mukaan menin kotiin.

// Tarinassa oli jo pituutta kivasti lisää, mutta teksti oli edeleen melko sekavaa ja kirjoitusvirheitä oli varsin paljon. Oli vähän vaikea pysyä juonessa mukana. Kiva että olet aloittanut näin aktiivisesti, vaikka tarinoiden realistisuus onkin vielä vähän hakusessa. Saat tästä tarinasta 3 hoitopistettä. 
- Sussu

5Dyan Feel Good "Dyan" Empty Vs: Dyan Feel Good "Dyan" To Joulu 05, 2013 3:52 am

Mette

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Tulin vähän illelamma taliin ja siellä olikin hevoset karsinoissa ja sitten tuli Julle,Caro,Viivi,Jassu,Sussu ja Nadja. Kaiki hoitivat hoitsujaan ja sen jälkeen minäkin hoidin hoitsuani.

Sitten menimme kaikki taluttamaan hevosiamme maastoon.Olimme Nadjan kanssa aluks aik kauhuissaan kun aaminen tapahtuman vuoksi mutta en kollut kuuminkaan siellä.Kaikka li siistissä jonossa joka meni näin Aku, Viuhti, Dusty, Sofia,Dyan, Piia, Heidi, Bansku. Menimme niin kuinAku teki kaiken.

Tallille päästyään päätin että juokutan Dyania. Joksutin hevosta ja silloinkin se kiskoi aina laukassa joka ei ollut hauskaa ja muut nauroi kun katsoivat juoksutustan ja kun Julle ratsasti  esteitä ja yhdellä esteellä Viuhti kielsi ja Julle tipahti puomien päälle ja myö kaikki naurettiinja kaikki aina naruroi toiselle kun se tippui tai jotain muuta kävi.

Menin illasta itstän maneesille juoksttamaan Dyania ja minua oli riimun-naru mukana. Laitoin lopuksi Dyanin riimun renkaaseen riimun-narun kiinni ja sen jälkeen menin viemään Dyanin talliin ja sen jälkeen kun olin tallissa laitoi ukkelill loimen ja sen jälkeen kun olin laittanut loimen soljet kiinni niin minä menin siittämään muita hevosia niin sen jälkeen menin kotia.

// Edelleen hieman sitä samaa kommentoin, että kirjoitusvirheitä löytyi ja realistisuus oli hieman kateissa. Muiden epäonnistumisille ei saisi nauraa Wink Saat tästä 1 hoitopisteen. 
- Sussu

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa