Metsäkeijun Ratsastuskoulu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Metsäkeijun Ratsastuskoulu

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy"

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy" Empty Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy" To Joulu 12, 2013 8:53 am

Sussu

Sussu
Admin

Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy"
Suomenhevonen, ruuna
155cm, rautias/sukat/läsi
HeA, 90cm
Hoitajana; Memorise (12.12.2013 ->)

Hoitajahistoria:
Memorise 12.12.2013-20.01.2014

Hoito-ohjeet:
- Kovalla pakkasella toppaloimi ulos
- Sateella sadeloimi ulos
- Ratsastaessa aina raippa mukaan
- Esteille ja maastoon suojat eteen ja taakse
- Sileällä ratsastaessa hivutussuojat takajalkoihin
- Jos talvella hikinen liikutuksen jälkeen, fleeceloimi toppaloimen alle
- Jos kesällä hikinen liikutuksen jälkeen, kevyt huuhtelu



Viimeinen muokkaaja, Sussu pvm Ma Tammi 20, 2014 10:30 am, muokattu 1 kertaa

https://metsakeiju.palstani.com

2Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy" Empty Vs: Kwaherin Pikkuväksätys "Väksy" Pe Joulu 13, 2013 8:33 am

Memorise


Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Tulin talliin jossa olikin jo aika paljon hoitajia. Menin Väksyn luokse ja silitin poikaa. Menin hakemaan harjat ja sen jälkeen minä harjasin ruunaa. Ruuna oli kiltisti ja hörisi ja hirnui aika paljon. Kävin hakemassa suojat ja sen jälkeen minä laitoin niitä ja luokseni kun olin hakemassa riimua ja riimun narua tuli tyttö joka sanoi :"Moi olen Nadja."Tyttö sanoi
Vastaan :"Oon Memorise kutsutaan myös Memoksi ja Nemoksi"
Tyttö kysyi :"Ootko uusi?"
Vastasin :"Olen."

Tyttö sanoi :"Meen maastoon tuutko mukaan?" Nyökkäsin ja laitoin Väksyn päähän riimun ja otin riimusta kiinni ja laitoin lukon riimun renkaaseen. Lähdimme maastoon jossa juttelimme ja menimme pellon luokse ja Väksy päätti kiusata ja läksi laukkaaamaan ja koitin rauhoittaa sitä mutta siitä ei tule mitään ja sitten Banskukin päätti että liittyy leikkiin ja juoksimme muutaman kerran pellon ympäri ennen kuin kummatkin hiljensi käynnille. Nauroimme kummatkin kun keksin että hevoset tahtoi meille kuntoa niin sitten nauroimme jonkin aikaa ja hevoset ihmetteli mikä on niin hauskaa ja menimme tallille päin. Sanoin :"Menen juoksuttaa Väksyy tuutko ratsastaa tai taluttaa mun mukaan Banskuu?" Tyttö sano :"Juu!"

Menin kentälle jossa juoksutin ruuna poikaa joka sai nytten laukata sydämmensä kyllyydestä. Menin taluttamaan juoksutuksen jälkeen hevosta ja Nadja käveli Banskun kanssa maneesia ympäri. Kun menin ja pysäytin hevosen taputin sitä kun se totteli. Menin talliin ja sitten Väksyn suojat oli ihan likaiset. Otin ne pois ja sitten minä pesin suojat ja laitoin kuivumaan. Menin hakemaan harjat ja aloin harjaamaan hevosen ja katsoin että missä kunnossa oli varusteet ja menin kysymään Sussulta saanko rasvata Väksyn varusteet ja saan niin otin sitten rasvan ja sen jälkeen kun olin saanut sen niin menin hakemaan suitset ja purin niitä ja pesin hiukan ja laitoin rasvan ja pesin sen jälkeen kuolaimet ihanan lämpimällä vedellä jonka jälkeen minä aloin kasaamaan suojia ja sen jälkeen minä pesin satulasta jalustimet ja satula vyön kun ne oli hiekkaisia.

Sen jälkeen jätin ne kuivamaan hetkeksi ja laitoin satula vyöhön rasvan ja kun ne oli kuivunut huolsin satulan laitoin sen jälkeen sen takaisin ja menin maneesiin taluttamaan Väksyä kun ajattelin että se jaksaisi kevyesti juoksutuksen ja kun olimme maneesissa niin sitten ukko alkoi tönimään ja lopuksi se loppui ja menin talliin kun olin juoksuttanut ruunan ja laitoin sille loimet ja vein sen laitumelle.

// Kiva että aloitit näin pian Smile Väksy on todellakin varsin reipas välillä, joten en lainkaan ihmettele peltotempausta;) Jos menee maastoon taluttelemaan, suosittelen laittamaan ruunalle suitset päähän, niin pysyy käsissä paremmin. Paikoitellen tarina oli todella vaikealukuista kirjoitusvirheiden vuoksi, joten muistathan tarkistaa tekstin aina ennen lähetystä Wink Saat tästä tarinasta 3hoitopistettä!
- Sussu

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa