Metsäkeijun Ratsastuskoulu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Metsäkeijun Ratsastuskoulu

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Newell Haydee "Heidi"

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Newell Haydee "Heidi" Empty Newell Haydee "Heidi" Ti Loka 22, 2013 9:11 am

Sussu

Sussu
Admin

Newell Haydee "Heidi"
Newfoundlandinponi, tamma
26.04.2009, 20v
Heidin vanha päiväkirja: http://metsiksen.proboards.com/thread/65/heidin-iv-kirja
Hoitajana: Hama (19.11.2013 -->)

Hoito-ohjeet:
- Kovalla pakkasella toppaloimi
- Ratsastaessa aina suojat etu- ja takajalkoihin 
- Jos talvisin hikinen liikutuksen jälkeen, fleeceloimi päälle ja talliin kuivumaan
- Jos sataa, sadeloimi ulos



Viimeinen muokkaaja, Sussu pvm Ma Joulu 02, 2013 9:03 am, muokattu 1 kertaa

https://metsakeiju.palstani.com

2Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Su Marras 24, 2013 12:18 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Tulin tallille menin Heidin luokse ja rapsuttelin sitä korvan takaa.Menin hakemaan harja pakin ja harjasin Heidiä.Menin putsaamaan kaviot jotka olivat likaiset.Menin pihalle ja talutin akkaa.Heidillä oli virtaa ainakin niin että piti juosta sitä maneesia ympäri ja en jaksanut lopulta niin menimme sitten maastoon talutin Akkelia maastossa ja  menimme aina vähäisiä pätkiä ravia ja sitten menin takaisin maneesiin ja otimme  laukka pätkiä tamman kanssa.Menin talliin ja vein Heidin karsinaan.Vein riimun-narun ja otin juoksutus liinan lopuksi juoksutin tammalta virtaa pois.Kun lopetin juoksutuksen Heidi oli hirveän hikinen ja laitoin sille fleecen.Kun tamma oli kuiva litoin sen laitsalle ja sitten sen laitumelle ja siivosin Heidin karsinan.

// Kiva pikkutarina. Kirjoitusvirheitä löytyi melko reippaasti, mutta kirjoitustaitohan kehittyy vain kirjoittamalla Smile Muistathan, että Heidiä ei voi liikuttaa kovinkaan reippaasti, sillä tamma on niin vanha. Lisää pituutta ja mielenkiintoa tarinaan saat otsikolla ja sillä että kuvailet tapahtumia enemmän ja käytät tarinoissasi vaikka muita tallin hahmojakin. Saat tästä 1hp. 
- Sussu

3Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" To Joulu 05, 2013 7:34 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Tulin tallille ja menin suorilla Heidin luokse ja menin hajaamaan ponia. Menin hakemaan Heidille fleecen ja sen jälkeen menin hakemaan riimun ja riimun narun. Sen jälkeen menin taluttaan hevosta pellolle jossa olikin jo Jassu ja Piia ja oli myös joku uusi ja Bansku. Sen jälkeen menin ravilla pellon 2 kertaa ymäri.

Menin taluttamaan hevosta maastoihin ja sen jälkeen maneesiin. Kun sain lopulta tamman menemään niin kuin halusin ja sen jälkeen menimme talliin. Tallisa otin fleecen pois ja harjasin hevosen. Menin sen jälkeen kotiin.

PS:Vaikea kirjoittaa pitkiä tarinoita kun Heidi on niin vanha ja sn jälkeen sitä ei voi liikuttaa niin paljon

// Tarinoihin toivoisin pituutta ja kuvailua lisää, sillä tämmöisiä pikkutarinoita on hieman tylsä lukea Smile Ja vanhan ponin kanssahan voit harjoitella erillaisia maastakäsin juttuja (löytyy googlettamalla) sekä voit kertoa hoitamisesta enemmän ja ihan vain hengailla ponin kanssa Very Happy Saat 1 hoitopisteen. 
- Sussu

4Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ke Joulu 11, 2013 6:56 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Tulin talliin jossa oli Julle. Menin hakemaan Heidin harjat. Minä harjasin hevosta. Sen jälkeen minä puhdistin kaviot ja sen jälkeen kun muistin että kaverini on eläinlääkäriä neuvoi kaikkea niin  katsoin mitä tamma tykkää kun tutkin sen korvat. Ihan kiltisti Heidi oli ja tausin että korvat oli ihan terveet. Sitten menin hakemaan riimun ja riimun narun. Menin taluttamaan sitä pellolle a huikkasin siinä samassa Jassulle ja Nadjalle: "Tuletteko minun ja Heidin  kanssa pellolle?
Jassu ja Nadja vastasi samaan ääneen: "Joo!"
Nuo kummatkin meni hakemaan hevoset laitumelta ja mietimme kun olimme menneet pellolle kun Bansku kaahaili kauheaa kyytiä. Lopullta selvisi vain se että poni halusi mennä edellä kostoksi kun se poni oli vika kun kaikki meni maastossa. Lopuksi saimme Banskun lopettamaan tuon käytöksen ja sen jälkeen menimme hiukan ravia ponijemme kanssa.

Menimme talliin ja rupesin harjaamaan Heidiä. Sen jälkeen menin hakemaan kaviokoukun ja sen jälkeen minä  putsasin kaviot ja menin pois tallista.

// Tarinassa oli jo pientä kehittymistä havaittavissa Smile Edelleen kuvailua saa olla enemmän, mutta jatka samaan malliin. Saat 2hoitopistettä! 
- Sussu

5Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Su Joulu 22, 2013 4:53 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Ajoin polkupyörällä tallia kohti kun lunta ei ollut maassa paljoa ja oli vähän liukastakin mutta en antanut sään piitata mitään tuommoista. Kun olin lähellä pihaa näin aitojen takana olevia hevosia jotka katsoi minua ja myös suuren maneesin ja punaisen talli rakennuksen. Jätin pyöräni seinää vasten ja sitten menin hakemaan Heidin harjat ja aloin harjaamaan tammaa. Sitten menin ottamaan piikki suan ja harjasin sillä Heidin kaulaa ja päätin että harjaan tamman aina perusteellisessa järjestyksessä. Otin lopuksi ennen kun lopetan kaulan harjauksen pehmeän harjan ja harjasin sen kaulan. Sen jälkeen otin taas kumisuan ja aloin harjaamaan sillä Heidin vartaloa ja kun olin saanut sen harjattua niin menin ottamaan piikkisuan ja otin mukaan pehmeän harjan ja harjasin ensiksi piikki sualla ja sen jälkeen kun sain harjattua karvaa jo eri näköiseksi ja sen jälkeen menin harjaamaan pehmeällä harjalla ja kun olin harjannut koko ruumiin otin pehmeimmän harjan mitä löysin ja sen jälkeen minä harjasin jalat puhtaaksi ja harjasin mahan alusenkin puhtaaksi pehmeällä harjalla. Sitten otin kavio koukun ja aloin puhdistamaan kavioita Heidi ei meinannut nostaa kaviota mutta lopulta se nosti sen kun se tajusi että minä en luovuta noin helpolla. Takakavion tamma nosti jo helpommin ja sain ne puhtaiksi taputin tammaa ja sanoin sille: "Hyvä tyttö." Sen jälkeen aloinkin jo harjailemaan tammaa toiselta puolelta ja aluksi kumisualla samassa järjestyksessä tamma näytti nauttivan kun oli saanut noin paljon huomiota. Kun olin harjannut koko hevosen kaulan ja vartalon puhdistin jalat ja kaviot. Lopuksi otin pääharjan ja harjasin sillä hevosen päätä. Otin letitys kuminauhoja ja aloin tekemään ranskanlettiä häntään. Sen jälkeen tein sivu letin harjaan. Sen jälkeen minä kävin viemässä harjat pois ja kun olin vienyt menin ottamaan varuste huoneesta riimun ja riimun-narun Heidille. Sitten Nadja tuli poninsa kanssa pois laitumelta ja alkoi harjaamaan hevostaan. Minä katsoin lämpöä ja tajusin minun pitää laittaa toppaloimi ettei Heidille tule kylmä ja kysyin Nadjalta: "Tuletko minun ja Heidin kanssa maastoon jos ratsastaisit sillä maastossa?"
Nadja vastasi: "Joo!"
Menin auttamaan Nadjaa harjaamaan hevosta ja katsoin ponin kaviot ja teimme yhteistyötä ja ei mennyt kovin kauan aikaa niin saimme ponin jo valmiiksi. Sen jälkeen menimme maastoon taluttamaan hevosia tai no oikeataan ponejamme ja menimme käyntiä kun oli liian liukasta ja hokkeja Sussu ei ole kerennyt vielä laittamaan. Bansku oli hyvin totellut maastossa ja tammanikin ihan hyvin ja käännyimme takaisin maastosta tallille päin ja näimme kolme oravan poikasta jonka jälkeen alkoi jo aitojakin näkymään ja sen jälkeen menin taluttamaan Heidiä kentälle otin yhden ravi pätkän ja menimme talliin ja otin loimen pois tammalta ja vein loimen pois samoin myös riimun ja riimun-narunkin pois ja kun kävelin varuste huoneeseen Heidin kohdalle. Kun olin saanut ne paikoilleen menin hakemaan tamman harja pakin ja aloitin taas perusteellisen harjauksen. Putsasin kaviot jotka oli hirveän jäässä ja lumessa kun jää oli lumeen jäänyt kiinni ja kun ne oli pois niin otin letit pois ja vein kaiken paikoilleen mistä otin tavarat ja menin toimistoon ilmoittamaan Sussulle että Heidillä ei ole hokkeja. Sussu meni hokittamaan tamman ja katsoin sitä. Kun hokit oli Heidillä pääsemme jo ensi kerralla ravaamaan maastossa. Kysyin Sussulta: "Voinko siivota Heidin karsinan ?"
Sussu vastasi: "Joo."
Menin ensiksi laittamaan Heidille toppa loimen ja vein sen tarhaan jonka jälkeen kävin hakemassa talikon ja kottikärryt ja aloin siivoamaan karsinaa joka oli työläs siivota. Sain lopulta sen siistiksi ja laitoin vähäsen lisä purua kun Sussu katsoi miten paljon laitan sitä lisää. Vein lantalaan vanhoja puruja. Sitten katsoin missä kunnossa Heidin varusteet oli ja ne oli ihan hyvässä kunnossa ja siivosin käytävän purusta jota oli tippunut vähän maahan ja sen jälkeen menin pikaisesti kotiin ja otin koristeita jotka oli punaisia ja pinkkejä ja koristelin tamman karsinan jonka jälkeen menin hakemaan Heidin joka kiinnostui koriste porkkanoista mutta tajusi että ne ei ole oikeita niin se ei tykännyt siitä ja haisteli minun taskuja olisiko siellä jotain hyvää ja tajusi siellä on jotain hyvää ja annoin Heidille palan porkkanaa ja leipää. Sen jälkeen menin kotiin.

// Mukavasti on pituutta tullut lisää :) Kirjoitusvirheitä oli vielä havaittavissa, sekä tuota "ja" sanan käyttöä voisi hieman vähentää ;) Todella hyvin olet kirjoittamisessa edistynyt :D Saat tarinastasi 3hoitopistettä! Taso kakkoselle pääsystä puuttuu vain kolme pistettä enään. 
- Sussu
ps. Pilkunviilausta x) Eli tosiaan kaikilla hevosilla on ollut hokit jo ensilumista asti ja Sussu ei niitä osaa laittaa ;) 

6Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ma Joulu 23, 2013 1:45 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Ajoin taas pyörällä talliin kun niitä lumia ei ole maassa ja taas näkyi aitojen takaa hevoset ja isoja rakennuksia. Menin talliin ja aloin harjailemaan Heidiä samoissa järjestyksissä kun eilenkin ja tällä kertaa päätin että huomenna kun oli jo joulu aatto niin menen ostamaan kaupoista Heidille jotakin pientä varmaan porkkanan. Tamma nosti nytten kavionsa helpommalla kuin eilen. Kun olin ottanut riimun ja riimun-narun tammalle niin menin Heidin karsinaan niin Julle tuli karsina riviä vastaan kovaa kyytiä ja se meni harjailemaan Elmua. Menin taluttamaan tammaa pellolle ja sitten otin yhden laukka pätkän joka oli aika lyhyt kun en jaksanut juosta paljoakaan niin sitten menimme myös ravia ja laukkaa. Minun taskussani oli puhelin joka alkoi soimaan jota Heidi vähäsen säikähti mutta tajusi ettei se ollut mikään paha vaara ja se olikin jokin lehti kauppias joten en edes kauvaa puhunut kun se jotain alkoi selostamaan niin laitoin luurin korvaan ja laitoin äänettömälle ja menimme tallustelemaan kun menin maneesiin niin siellä olikin Nadja hyppäämässä ja se oli menossa puomeja ravissa ja kysyin: "Voinko nostaa aina estettä kun on tarvis?"
Nadja vastasi: "Juu."
Laitoin aluksi pikkuisen esteen ja sen ne meni hyvin mutta Bansku olikin jo aika villillä päällä ja unohdin melkein että minulla oli Heidi mukana ja vein tamman tarhaan ja katsoin vähän aikaa kun se laukkaili ja muut tuli sen luokse niin Heidi näykkäsi vähäsen muita ja sai omaa rauhaa. Menin takaisin maneesiin ja sen jälkeen nostin esteen 10cm korkeaksi jonka Bansku meni taas hirmuisen kovasti ja sen jälkeen kun Bansku meni sen rauhassa niin nostin 15cm ja sitten sain sitä puomia nostaa melkein koko ajan kun Bansku meni niin rynnöen esteet ja saimme sen loppumaan ja loppu päässä laitoin 40cm esteen minkä olin jo hypännyt tunnilla Banskulla ja sen jälkeen Bansku kielsi ja Nadja lensi Banskun kaulalle ja sitten Bansku jatkoi ravaten maneesissa matkaansa ja sitten lopuksi sain ponin kiinni ja Nadja päätti että tuolta ponilta loppuu tuommoinen käytös ja sen jälkeen kun saimme tamman hyppimään esteet kunnolla menin takaisin tarhoille hakemaan Heidin kun kaikki olikin jo valmiina riimu ja riimun-naru oli kädessäni jonka jälkeen menin hakee Heidiä ja kun olin saanut tamman kiinni kun se oli sillä päällä että se haluaa olla yksin ja se ei halunnut tulla minnekkään ja sain sen kiinni jonka jälkeen halusin mennä juoksuttamaan hetkeksi tammaa sillä en liikuttaisi sitä liika niin menin maneesiin ja sen jälkeen minä juoksutin tammaa jonkin aikaa ja menin talliin siellä Heidi taas meni lankaan että ne porkkanat olisi oikeita ja taas se ymmärsi sen kun oli haistellut niitä jonkin aikaa ja menin tauko huoneeseen kun olin harjaillut Heidin ja vienyt kaikki kamat pois niin olin siellä jonkin aikaa ja äiti soitti että kotiin pitää mennä ja menisin illalla taas tallille.

// Kiva että uusi tarina tuli näin nopeasti :) Vinkkinä; maapuomi on noin 15cm korkea ;) Teksti oli jo hieman selkeämpää ja helpompaa lukea. Saat 3 hoitopistettä ja siirryt tasolle 2! 
- Sussu

7Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ma Joulu 23, 2013 6:02 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Kotona söin äkkiä ja pikaisesti laitoin itselleni ratsarit ja menin äkkiä talille päin kun olin katsonut Metsäkeijun päivitykset ja saan ratsastaa. Ajoin pyörälläni kovasti ja meinasi kuntokin jo loppua kun olin pihassa ja sen jälkeen menin hakemaan Heidin harjoja jonka jälkeen minä menin harjaamaan Heidiä perusteellisesti ja olin nyt tarkempi että tammasta tuli puhdas. Sen jälkeen laitoin suojat jalkoihin etu sekä takajalkoihin. Menin hakemaan satulan ja laitoin sen tamman selkään ja se tajusi että ratsasta sillä mutta se luotti minuun kun en ole tehnyt sille mitään pahaa ja sitten se oli kiltisti mutta oli vähän kauhuissaan kun ratsastamaan menen sillä. Tammaa alkoi vähäsen ärsyttämään satula vyön kiritys mutta katsoin niin toiselta puolelta se oli tiukka ja sitten löysäsin toisen puolen ja sen jälkeen kun satula oli kunnolla niin laitoin suitset jotka sain hyvin tammalle. Menimme sen jälkeen kentälle kiristin vyön ja laskin jalustimet. Menin selkään ja samassa puhelin tippui maneesiin ja vein Heidin kanssa sen pikaisesti talliin ja otin uusinta yrityksen joka toimi. Sen jälkeen menimme uraa pitkin käyntiä ja auto tuli tiet pitkin ja Heidi säikähti sitä ja hyppäsi sivulle päin ja samaan aikaan kun tamma hyppäsi niin Nadja ja Bansku tuli maneesiin ja sitten en varautunut autoon ja lensin selästä istuvilteen maahan ja Heidi jäi katsomaan mitä oli tapahtunut mutta onneksi minuun ei sattunut ja puhelin ollut taskussa Nadja kysyi: "Sattuiko?"
Vastasin: "Ei."
Laitoi turva jalusimen nauhan paikoilleen ja samoin toisesta jalustimen kanssa ja hyppäsin selkään. Menin selkään ja jatkoimme. Kun olimme menneet käyntiä tarpeeksi kauvan menin sen jälkeen menimme ravia. Ravi oli hyvä tahtista keventää melkein koko ajan mutta loppua kohti aina meni liian kovaksi. Sen jälkeen minä menin käyntiä ja kun menin kaartoon niin halasin Heidiä ja taputin halusin jäädä koko yöksi selkään mutta yöllä olisi tullut mielenkiintoinen herätys. Tallissa kävin pesemässä kuolaimet. Sen jälkeen paketoin suitset kauniisti laitoin suojat ja satulan pois jonka jälkeen harjasin tammaa ja katsoin kaviot. Kun otin kamppeeni ja Sussu olikin varoitellut että  Heidi saattaa kiintyä minuun ja se on ilmeisestikkin kiintynyt ja se halusi mukaan niin se hirnui epätoivoisesti ja koitti tulla karsinastaan. Mutta Heidin onneksi unohdin puhelimen  menin hakemaan sen tallista ja jäin hetkesi silittämään tammaa ja menin pois kotia päin.

// Kiva pikkutarina :) Kirjoitusvirheitä ja vähän sekavia kohtia edelleen löytyi, mutta eivät ne pahemmin häirinneet. Heidi olikin näköjään vähän säikymmällä päällä ;) Nuo sivuloikat ovatkin melko normaalia jos vanhalta rouvalta virtaa löytyy. Heidi myös tosiaan voi kiintyä hoitajaansa, vaikkakin viihtyy enemmän omistta oloissaan. Saat tästä tarinasta 2hoitopistettä :) 
- Sussu

8Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ma Joulu 23, 2013 10:15 am

Sussu

Sussu
Admin

Newell Haydee "Heidi" Hamaheidi_zpsa4f2e80d

Hama ja Heidi iltakävelyllä lumisella kentällä :) Jostakin syystä puissa ei nyt oo lunta o_O x) 
ps. En tiennyt sun ulkonäköä, muttaku kysyin Jullelt ni se sano et varmaa jotku tommoset hiukset.

https://metsakeiju.palstani.com

9Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ke Joulu 25, 2013 2:14 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Tulin tallille ja näin tarhoissa olevia hevosia, maneesin, ison talli rakennuksen. Menin talliin Heidin luokse. Silitin tamman päätä ja menin hakemaan harjat. Menin tamman karsinaan ja aloin  harjaamaan hevosta.  Harjasinkaulaa ja kävinhakemasa piikkisuan ja aloin harjaamaan hevosen. Kun olin harjannut hevosen puhdistin kaviot ja menin hakemaan suitset. Laitoin ne tammalle ja menin hakemaan satulan ja laitoin satula vyön kiinni sen jälkeen menin hakemaan suojat. Meni maneesiin nousin tamman selkään ja aloin kiristämään vyötä. Menin aluksi käyntiä kentällä ja sitten taivuttelin Heidiä. Viimein sain kulkemaan ponin tahtomallani tavalla.
Nostin laukan vielä lopuksi. Poistuin kentältä talliin. Otin varusteet pois. Menin pesemään kuolaimia. Paketoin suitset ja laitoin satulankin paikoilleen. Laitoin Heidille vielä riimun ja laitoin narun kiinni. Vein tytön tarhaan ja sitten kävin tarkistamassa, että varusteet olivat paikoillaan. Huomasin kyytini saapuneen, joten lähdin tallista.

// Kiva pikkutarina :) Olisi ollut kiva jos olisit kertoillut ravityöskentelystäkin vähän. Saat 1hoitopisteen! 
- Sussu

10Newell Haydee "Heidi" Empty Ratsastusta ja Kaatumisia Ma Joulu 30, 2013 9:14 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Tulin tallille. Juoksin tietä pitkin kovaa ja metsäkeijun talli alkoi jo näkyä. Perille päästyä huohotin ja hevoset katsoivat kun olin niin hengästynyt. Menin hakemaan Heidin harjat ja harjasin hevosta. Aloin puhdistamaan kaviot ja minulla oli mukana kassi johon otin joulu koristeet ettei ne ole koko vuotta. Laitoin ne kassiin. Sitten menin hakemaan tammalle suojat ja laitoin suojat jalkoihin. Menin hakemaan satulan ja laitoin vyön sopivan löysälle ja menin hakemaan suitset sain ponin päähän ne suitset helposti ja menin taluttamaan akkaa kentälle ja samassa kaaduin maahan istuvilteen kun olimme menossa maneesiin Nadjakin oli tulossa maneesiin ja kun nousin maasta niin samassa kaaduin uudestaan ja Nadja meinasi revetä ja maneesissa menin selkään kun jalustimia ei tarvinnut säätää kun ne oli hyvän mittaiset menimme käyntiä aluksi ja otin jonkin ajan päästä ohjaa ja aloin taivuttelemaan hevosta. Taivuttelujen jälkeen menimme ravia ja sitten tein askeleen pidennyksiä joita tamma ei osannut hyvin ja annoin asian olla että kun heponen on niin vanha.

Aloin ottamaan jo vähitellen pikkuisia laukka pätkiä ja niitä otimme aina 3per kierros ja kun sain oppia minkä lainen Heidin laukka oli niin menin laukka ympyröitä 2 per kierros. aloin menemään käyntiä kun olimme menneet sen aikaa jo kaikkea muuta. Lopuksi menimme loppu käynnit ja menin kaartoon taputin ja kehuin hevosta. Ajattelin mielessäni onneksi maneesi ei ollut liukas. Kun olin mennyt tallille päin kaaduin taas. Hevonen oli jo alkanut ihmetellä minua kun aina kaadun mutta ei ollut sattunut nuo kaatumiset. Tallissa otin suojat ja vein ne paikoilleen. Pesin kuolaimet ihanan lämpimällä vedellä ja paketoin suitset jonka jälkeen otin satulan pois. Aloin harjaamaan tammaa. Harjasin hevosta ja menin ottamaan letit pois kun ne oi jäänyt joulun jäljiltä.

Heidin harjassa oli ihanat kiharat tullut seitsemän päivän aikana. Menin laittamaan Heidille fleecen ja jätin tamman kuivumaan kun se oli hikinen. Menin harjaamaan käytävää. Kun Heidi oli kuivanut menin Viemään sen laitumelle. Sen jälkeen menin siivoamaan tamman karsinaa. Kun olin siivonnut sen siellä oli hyvän verran purua enkä laittanut uusia puruja karsinaan. Menin hakemaan Heidin talliin ja laitoin sen karsinaan karsinassa olin huvin vuoksi harjailemassa tammaa. kun olin harjannut hevosen vein sen tarhaan ja se oli villillä päällä kun pääsi tarhaan ja vein kaikki ttavarat paikoilleen. Menin sen jälkeen kotiin.

/ Kiva tarina ja kuvailua oli jo mukavasti lisää :) Saat 3hoitopistettä! 
- Sussu

11Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ti Joulu 31, 2013 3:00 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

http://aijaa.com/WVYfLw

Heidi ja Monni on tarhassa

12Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Ti Joulu 31, 2013 3:13 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

http://aijaa.com/Lpp24G

Tein kuvan Heidistä ja uudenvuoden raketista

// Kuvista saat yhteensä 2hoitopistettä :) 
- Sussu

13Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Su Tammi 05, 2014 10:08 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Metsäkeijussa uuden vuoden jälkeen

Menin talliin. Siellä oli hoitaja tyttöjä. Menin Heidin karsinan luokse ja silitin ja rapsutin tammaa. Kun olin hakenut harjat menin tamman karsinaan. Heidin  jalat oli tosi likainen. Aloin harjaamaan tällä kertaa ponin jalkoja  kun ne oli likaiset. Harjailin hevosta ja kun olin harjannut niin menin hakemaan satulan. Laitoin satulan selkään ja kun olin laittanut satula vyön kireälle niin menin hakemaan suitset ja laitoin kuolaimet suuhun ja remmit kiinni.

Laitoin suojat jalkoihin ja menin maneesiin päin. Menin säätämään jalustimet ja menin käyntiä ja kun olin mennyt käyntiä niin aloin normaalisti taivuttamaan hevosia. Kun olin taivutellut hevosta niin menin ravia. Ravissa menin voltteja ja otin pysähdyksiä. Lopuksi otin laukkaa. kun tamma pysähtyi kun seinään lensin kaulan ylitse maahan. En luovuttanut edes mutta koitin vain uudestaan ja uudestaan laukata ilman pysähtymistä mutta aina tipuin. otin sen jälkeen laukka volttia kun olisin varmasti taas tippunut selästä kun olisin mennyt uralla laukkaa mutta tuo tamman pysähtely jatkui vielä ja kun olin saanut tamman menemään kiltisti niin menin ravia. Kun olin ravaillut jonkin ajan niin menin käyntiin.

Kun olin lopettanut tunnin niin menin talliin otin varusteet pois ja harjasin hevosen. Kun olin harjannut heppaa niin laitoin loimen ja vein hevosen tarhaan.

// Suloinen pikkutarina :3 Hieman epäselvä paikoitellen, mutta muuten hyvä. Mitäköhän se Heidi tuolla tavalla pysähteli? Ehkäpä menen joku päivä itse sinne selkään käymään ;) Saat 2 hoitopistettä!
- Sussu

14Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Pe Tammi 10, 2014 9:49 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Pelejä tauko huoneessa

Menin taukohuoneeseen jossa oli Julle, Sussu ja Nadja. Menin heidän joukkoon ja kysyin: "Mitä tehdään?"
Julle ehdotti: "Pelataan?"
Vastasimme kaikki yhteen äänen: "Joo."
"Haetaan porukkaa ja keksitään sen jälkeen mitä tehdään" Sussu sanoi
Menimme hakemaan koko metsiksen porukan ja kun olimme hakeneet porukan tauko huoneeseen mietimme mitä pelataan. Jassu ehdotti: "Pelataan sokkoa mutta että teemme sillein että sidomme yhden siltmät ja teemme kaikkea vaikka laitetaan kauraa ja vettä sekaisin jonka jälkeen kaadamme ne ja sen jälkeen menemme viemään jonkun kuka onkaan siinä kaura mössössä niin laitumelle. Käykö tuo peli?"
Kaikille meistä sopi pelasimme Kivi,Paperi,Sakset ja katsoimme kuka on ensimmäinen tehtävissä.

Nadja kysyi: "Käykö niin että ensiksi kaikki ottaa Kivi, Paperi, Sakset ja sitten häviäjät ja kuka häviää koko pelin niin se on eka tehtävissä?"
Se kävi kaikille ja otimme Kivi, Paperi, Sakset. Sussu ja Mette näytti kiveä ja myö muut saksia. Otimme taas Kivi, Paperi, Sakset jonka jälkeen saimme katsottua että Nadja. Jassu. Satu. Mette ja Carpo pääsi pois kisasta ja minä ja Julle pelasimme Kivi, Paperi, Sakset.

Hävisin Jullelle ja tytöt pyöritti silmilleni Pintelin. Tytöt vei minua tallia ympäri kun muut tytöt teki tehtäviä. Lopulta pääsin tehtäviin. Ensimmäisen minun hupparin huppuun laitettiin kauraa ja vietiin Eri tarhoihin kun kaikki hepat oli tarhoissa. En tiennyt missä oli mitäkin ja kävelin kun hevoset seurasi niin menin ja kävelin aitauksen lankoihin ja sain sähkö iskun. Kaikki tytöt repesi siinä samassa. Heposet tuli syömään hupustani kauraa ja koitin päästä pois tarhasta mutta sähkö lankoihin törmäsin aina lopulta pääsin pois ja minut vietiin kaikkiin tarhoihin. Sen jälkeen tytöt heitti jaloilleni jäistä vettä. Kun oli nuo kidutukseni loppunut Julle pääsi tehtäviin. Jullelle heitettiin jaloille aluksi kylmät vedet jaloille jonka jälkeen kuumat vedet. Teimme jotain ruoka mössöä. Laitoimme mössöä Jullen kenkiin, Huppuun ja Taskuihin ja veimme Jullen tarhaan. Tarhassa kaikki hevoset seurasi Jullea jonka jälkeen Putte meni katsomaan Jullen kenkää ja koitti saada sieltä ruoka mössön. Kaikille tytöille tehtiin sama ja sen jälkeen putsasimme itsemme ja menin pois kotiin.

// Ohhoh, ompas rajua :D Onneksi ei ollut koivinkaan kylmä ilma, sillä muuten ois voinut vilustua ;) Sekavuutta löytyy edelleen, mutta tarinat paranee kuitenkin kerta kerran jälkeen. Saat 2hoitopistettä :) 
- Sussu

15Newell Haydee "Heidi" Empty Vs: Newell Haydee "Heidi" Su Tammi 19, 2014 12:19 am

Hama


Tuttu näky
Tuttu näky

Hoito vain

Heräsin aamulla. Keittiössä söin pikaisesti ja puin ratsastus kamppeet päälle. Laitoin ratsastus housujen taskuun puhelimeni. Kävelin tallille päin reippaasti. Tallista otin riimun ja riimun-narun. Menin tarhaan ja menin ottamaan hevosen kiinni. Banskua tuli hakemaan Nadja. Avasin veräjän Nadja kysyi: "Voitko pitää veräjää auki että saan Banskun tutotua?"
Vastasin: "Joo"
Nadja kiitti ja lähti tulemaan ponin kanssa veräjää kohti kun saimme ponit tarhasta niin minä suljin veräjän.

Tallissa laitoin hevosen kiinni ja kävin hakemassa hoito pakin. Menin harjailemaan hevosta ja putsasin kaviot. Minä harjasin Heidin pään ja sen jälkeen kun olin harjannut hevosen niin jäin hevosen karsinaan vain harjailemaan ja muutenkin hevosen luokse kun en viitsinyt mennä ratsastamaan kun oli liika pakkasta. Silittelin hevosta ja päätin käydä pikkuisella lenkillä vain että talutan hevosta. Menimme pellolle kävelin kierroksen jonka jälkeen minä kun olin kääntynyt näin lintuja. Vein hevosen taliin ja laitoin sille loimet ja otin riimun narun hetkeksi pois jonka jälkeen minä vein harjat ja talutin tamman tarhaan ja kun olin vienyt niin avasin ja suljin veräjän ja menin kotiin.

// Kiva pikkutarina :) Eihän sitä aina tarvitsekkaan ratsastaa. Saat tästä 1 hoitopisteen!
- Sussu

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa